Oldalak

2012. augusztus 11., szombat

Elgondolkodtató....

Sziasztok!
Először egy másmilyen témáról akartam írni. Elkezdtem, de aztán mentünk el és így hagytam a gépet. Ez a dolog nekem igazán csak most szúrt szemet. Már más kézműves oldalak is írtak róla, most én is fogok. Na de hogy miről beszélek: Voltunk délelőtt a H&M-ben, és a pénztár mellett megláttam hogy árulnak ilyen kis bedugós rózsa füliket, műanyagból. Többféle variációban lehetett venni, volt egy olyan csomag amiben 6 különböző színű rózsa füli volt. Vörös, türkiz, barackvirág színekben és stb. Megnéztem az árát, 1290Ft volt. Ami azt jelenti hogy ha pontosan nézzük, egy párat megkapunk cirka 215Ft-ért, ami nem pénz, legalább is szerintem. Süthető gyurmából is ki lehet hozni ennyiből, viszont akkor a munkát nem számoljuk bele. Önköltségi áron adva elgondolkodtató lenne hogy a kézműveseknek fel kell-e venniük a versenyt(itt nem  magamra gondolok) , a (mondjuk ki!) gyárakkal! Ezt úgy sem lehet. Mindenkinek megvannak a maga vásárlói. Mindig lesznek olyanok akik ezt, mindig akik azt vesznek. Viszont a bolti, mondanom sem kell, hogy műanyagból van. Pillepalackból, vagy más műanyag hulladékból(beolvasztva). De az is lehet hogy ez az első "kiöntése" ennek a műanyagnak. Ki tudja? Nagyon sok ilyen sorakozik egymás mellett, ebben az egy boltban is, arról nem beszélve hogy hány 100.000 vagy még annál is sokkal több ugyanilyen van a világon? Semmi egyediség, semmi stílus. A kézműves ékszerekből, nem mondom hogy csak egy van, de az a pár darab újragyártás nem akkora méretet ölt mint az előbbi. Valamennyire megértem azokat az embereket, akik innen vásárolnak, mert hát végül is csak sokkal olcsóbb, viszont a minősége az nulla. Mindenki eldönti magában azt, hogy minőséget vagy mennyiséget szeretne vásárolni. Én az előbbi csoportba tartozom, bár ez mindenkinek a magánügye.
Hiába, már nagyon elterjedtek a süthető gyurma ékszerek az országban, még mindig nem látok az utcán, boltokban, nyilvános helyeken süthető gyurma ékszereket hordó embereket. Mindenkinek más a stílusa, és ez nem baj, nyilván, mert ha mindenki ugyanolyan lenne akkor senkinek sem lenne személyisége, stílusa. Viszont az szomorú, hogy betörnek a multicégek, (vagy már betörtek? gyanítom, hogy igen) egyre kevesebb, sőt ! Semennyi helyet sem hagyva a kézműveseknek. Nem azt mondom hogy uralkodjanak a kézművesek, de ezt meg lehetne úgy oldani hogy ne lássa kárát egyik sem...
De ezt nem feltétlen csak a H&M-re értem, viszont ez nyitotta fel kicsit a szemem. Végezetül mindenki döntse el magában hogy megveszi ilyen boltokban az ékszereit, fillérekért, nulla minőségben vagy rendel az interneten, süthető gyurmából, vagy más kézműves anyagból vagy Meskáról.
Ez a bejegyzés egy kicsit filozofikusra sikerült, remélem nem baj. "Vidámabb" témáról akartam írni, de ezt fontosnak tartottam. Úgyhogy lehet hogy ma még jövök egy bejegyzéssel, de ha ma nem, holnap mindenképpen:)

2 megjegyzés:

  1. nagyon egyetértek veled, és a kézműves dolgok szívből vannak nem pedig azért hogy csak úgy kiadjuk egy boltba.:) amúgy imádom a bejegyzéseidet, egy nap többször is nézem hogy írtál e :) még amikor megnyitottad fb-on a gyurmás oldaladat még akkor mondtam neked hogy én is gyurmázok és hogy majd nyitnék én is egy oldalt, azt szeretném kérdezni, hogy tudnál adni egy-két tanácsot?:))ha ráérnél persze :D

    VálaszTörlés
  2. örülök hogy tetszenek a bejegyzések:) bármilyen kérdésedre szívesen válaszolok, írj csak nyugodtan!

    VálaszTörlés