Oldalak

2012. augusztus 20., hétfő

Augusztus 20. & Do it yourself:)

Sziasztok!
Ma van augusztus 20, az Államalapítás ünnepe. Debrecenben már jó rég óta rendeznek ezen a napon Virágkarnevált. Mivel itt lakom, voltam már kint, hogy élőben nézzem. Viszont nem nagyon emlékszem már rá mert jó régen volt. Volt néhány év amikor egyáltalán nem néztem meg, még tévében sem, mert nagyon uncsinak tartottam azt hogy néhány virágkocsi között vagy "ezer" néptáncos, majorettes és egyéb csoport. Voltak azért olyanok is, amiket szerettem, például a zászlóforgatók. :)
Idén mindenképp meg akartam nézni, mert fellépett az a tánccsoport, ahova járok Hip-Hop-ra. Régebb óta is felléptek a karneválon, csak akkor még nem jártam oda:) Így kicsit végigszenvedve néztem végig a közvetítést, de lelkes voltam, és vártam, hogy mikor jönnek már ők. Közben mást is csináltam, de mivel "nagyon reggel" volt még, főleg arra figyeltem ami a tv-ben megy. A virágkocsik közül a "kedvenceim": A Wizz Air-es és a Madagaszkáros figurás olimpiás. Ez egy kicsit furán hangzik, de másképpen nem tudom körülírni. Szerintem van közületek olyan aki debreceni, és aki nem. Tehát  megjegyzésbe leírhatjátok ha kint voltatok, vagy hogy néztétek-e a tv-ben és hogy melyik a kedvenc virágkocsitok. Azt hiszem hogy ennyi az ünnepről, térjünk át a 2. részhez.

Szóval...Do it yourself, DIY, vagy magyarul: Csináld magad! - Külföldi, vagy magyar oldalakon, esetleg máshol is találkozhatunk ezzel a kifejezéssel, rövidítéssel. Kreatív ötletek, saját kezűleg készített dolgok képekbe/videóba foglalásáról van szó. Tehát egy videó, vagy képsorozat arról, hogy az adott dolgot hogyan tudod elkészíteni. De szerintem azokra a dolgokra is a Csináld Magad! Szlogen illik, amiket használati tárgyként lehet használni, és saját magad készítetted el, találtad ki. Én is csináltam már ilyet, méghozzá egy bedugós fülbevaló tartót.
Valamint ma elkészítettem egy karkötőt egy képes DIY alapján. A "kollázst" a facebookon egy idézetes oldalon találtam, rákérestem a Googleban és kinagyítottam a képet, hogy a lépéseket normális nagyságban lehessen látni. Érdekelt a dolog, elő is szedtem fonalat, egymáshoz 3 passzoló színt. Régebben is próbálkoztam csomózással, de abbahagytam, nekem annyira nem jött be. Viszont ez a technika félig fonás-félig csomózás és rajta van a képeken hogy "fastest", tehát hogy a leggyorsabb. Gondoltam, akkor nem lehet nehéz. Nehezebb dolgokat is elkezdtem már, GYURMÁZNI, tehát ez nem jelenthetett nekem akadályt. Megcsináltam az első négy lépést, aztán csodálkozó tekintettel meredtem a fonalakra, mert ugyan megcsináltam a 4. lépést, nem láttam értelmét mert azt hittem hogy "széthullik" , ha nem fogom szorosan. De aztán folytattam, mert "ez mégis csak az első, majd a második jobb lesz!" És a második ilyen lépés után rájöttem hogy nem hullik szét. Így már láttam értelmét a folytatásnak, szóval "belecsaptam a lecsóba". Utólag jöttem rá, hogy vagy vastagabb fonal vagy 4x-es fonal kellett volna, mert nagyon vékony lett ami készen lett, és akkor láttam hogy ez nem lesz "gyors". Mit sem törődve ezzel folytattam a munkát. Sok idő volt, de készen lett. Szerintem egész kis aranyos lett ez a karkötő a lányos színeivel.
















És a végére, hogy mi alapján készült:






































Köszi a figyelmet, gyurmákat majd egy másik bejegyzésbe hozok, addig is, ha van kedvetek és időtök , próbáljátok elkészíteni a karkötőt! Mindenkinek kellemes napot!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése